Van schets tot professioneel beeldmerk

Gegarandeerd een uniek logo ontwerp

JVD Grafisch Ontwerp logo huisstijl

Het belang van een uniek logo ontwerp

Een logo is de basis van je merkidentiteit, het gezicht van je onderneming. Een uniek logo wekt vertrouwen bij je doelgroep en draagt bij aan de herkenbaarheid van je onderneming. Met een op maat gemaakt professioneel logo onderscheidt je jezelf van de concurrentie.

 

Bij het opzetten van een nieuw bedrijf sta je voor de volgende keuze: laat ik mijn logo ontwerpen door een professionele vormgever of haal ik er een van internet? Om hierin een keuze te maken kun je kijken wat de functie van een logo is; jouw identiteit op onderscheidende wijze weergeven en hiermee herkenbaarheid en vertrouwen wekken bij jouw doelgroep.

Het logo van internet is niet op maat gemaakt, de kans is dan ook groot dat het niet jouw unieke positionering vertegenwoordigd. Daarnaast heb je geen alleen- gebruiksrecht op het beeldmerk en zullen er meerdere bedrijven dat zelfde logo hanteren. Hiermee onderscheid je jezelf niet van andere bedrijven en zal het dus ook geen herkenbaarheid genereren voor specifiek jouw onderneming.

Logo ontwerp op maat

 

Bij een logo ontwerp is het van essentieel belang dat er goed wordt gekeken naar de identiteit van het bedrijf. Wat is de positionering en visie van het bedrijf, en welke doelgroep wil je aanspreken? Deze waarden moeten vervolgens terug komen in zowel de typografie en kleurgebruik als in de wijze waarop het beeldmerk is vormgegeven.

Als ontwerper is het voor mij dan ook van groot belang om goed contact met de opdrachtgever te hebben hierover. Na een constructieve briefing is het tijd om te ontwerpen. De vormgeving van het logo ontwerp begint ‘ouderwets’ met potlood en papier. Deze ambachtelijke werkwijze garandeert een uniek beeldmerk. Hierdoor kun je er zeker van zijn dat je de enige bent met dit onderscheidende ontwerp!

Werkwijze

1. Kennismaking

 

Je wilt een bepaald ontwerp laten ontwikkelen of ben je benieuwd naar de mogelijkheden, of met wie je te maken hebt? Alvorens je een offerte aanvraagt kun je geheel vrijblijvend een afspraak maken. In persoon, via de mail, skype of telefonisch.

i
2. Aanvraag offerte

Afhankelijk van het beoogde doel kunnen diverse communicatie middelen van toepassing zijn. Aan de hand van jouw wensen wordt een offerte op maat gemaakt. Hierbij wordt ingeschat hoeveel tijd er voor nodig is, welke kosten er gemaakt moeten worden en wat de planning is. Deze ontvang je vervolgens digitaal per email. Voldoet dit aan je wensen dan gaan we aan de slag!

w
3. Briefing

Het traject begint met een uitgebreide briefing. Wie ben je? Waar sta je voor? Wat is de visie en waarden van je bedrijf. Wat is de doelgroep die je wilt aanspreken? Dit zijn de bouwstenen waarmee de visuele communicatie wordt opgebouwd.

l
4. Concept/Schetsen

De briefing heeft duidelijk gemaakt wat je positionering is en op welke wijze er gecommuniceerd gaat worden. Aan de hand hiervan wordt een concept op gesteld waarbij een eerste opzet van de vormgeving wordt gemaakt. Deze wordt aan jou gepresenteerd. Vervolgens is het aan jou : Wil je dat er aanpassing worden gemaakt of ben je tevreden over het concept?

4. Uitwerking

Zodra alles naar wens is dan wordt het concept verder uitgewerkt. Alle puntjes worden op de I gezet, en alles wordt klaar gezet voor aflevering of productieproces. Tijdens dit process wordt er regematig contact met je opgenomen om je op de hoogte van de voortgang te houden. Zodra het eindresultaat klaar ligt wordt deze met aan jou gepresenteerd!

6. Afronding

De uitwerking is helemaal naar wens en het eindproduct ligt klaar voor gebruik. Je ontvangt de factuur hiervoor en tot slot worden alle documenten overhandigd en/of producten toegestuurd.

Aanlevering

Een logo moet op alle visuele communicatie aanwezig moet kunnen zijn, worden er verschillende kleurvarianten ontworpen. Hierdoor verliest het logo zijn kracht en duidelijkheid niet zodra het bv. op foto’s wordt afgebeeld, of in een zwart-wit publicatie wordt opgenomen. Omdat een logo op zowel online als offline gebruikt gaat worden zijn er van alle documenten minmaal 2 kleur versies nodig. Voor online gebruik zoals webdesign, social media, online advertisement: RGB. En voor offline gebruik van drukwerk zoals visitekaartjes, folders, banners etc.: CMYK. Tot slot kan het voorkomen dat je voor bepaalde producten zoals bv. bestickering of bedrijfskleding het logo in PMS (Pantone) kleuren nodig hebt. Ook dit is geen probleem!

 

De bestanden worden in de volgende formats aan geleverd:

– Overzicht van alle versies in: PDF RGB (zoals hiernaast weergegeven), PDF CMYK

– Alle logo versies los in: EPS CMYK, EPS RGB, JPG CMYK, PNG RGB

 

Benieuwd wat er voor jouw bedrijf mogelijk is?

Neem nu contact op en ontvang vrijblijvend advies.

11 + 12 =